Sa Pa

24 mei 2016 - Sapa, Vietnam

Hallo beste mensen!

We zijn weer terug in Hanoi, na twee mooie dagen in Sa Pa! Sa Pa ligt in de bergen in het noorden van Vietnam. We zijn zaterdag avond om 22:00u lokale tijd met de nachtbus/sleeper vertrokken richting het hoge noorden. We hebben een prima tocht gehad van ongeveer 6 uurtjes. Eenmaal aangekomen konden we de poncho's aantrekken, omdat het regende. Al snel werden we opgepikt door een taxibusje die ons naar een hotelletje in de bergen bracht. Hier hadden we nog even tijd om ons op te frissen en de laatste inkopen te doen voor de trip. Het is maar goed dat we nog van schoeisel zijn geswitcht, want de 13 km trip die volgde was erg ''muddie'', Onze tourguide, genaamd Dinh, was erg sympathiek en hielp ons waar nodig. Samen met een gezin uit Taiwan hebben we een prachtige tocht door Sa Pa gemaakt. Een ding wat we nooit meer zullen vergeten is de overnachting bij een gezin (Black-Hmong volk), Je gaat hier ongeveer 100 jaar terug in de tijd. We werden met open armen ontvangen met een lekker glaasje ''happy wine'' (40%) en gedurende de avond hebben nog een aantal van deze glaasjes achterover geslagen. Na een heerlijke maaltijd (en nog wat glaasjes happy wine) was het tijd om ons rekje op te zoeken,

We werden al vroeg gewekt door Dinh, omdat er zelfgemaakte vietnameese pannenkoekjes voor ons klaar stonden, erg lekker! Daarna hebben we onze tassen weer gepakt en zijn begonnen aan de laatste 7 kilometer door het ''bamboo forest''. De stokjes (oftewel: chopsticks) waarmee ze hier eten worden vaak gemaakt van bamboo hout. Het Taiwanees gezin raadde ons aan om zelf plastic chopsticks aan te schaffen, omdat er veel bacteriën achterblijven in die van bamboo (weer iets geleerd :-)). Rond 16:00u hebben we de sleeper teruggepakt naar Hanoi.

Vandaag gaan we op pad met een vriendin van Anke, die ook op rondreis door Vietnam is. Morgen vroeg vertrekken we om 06:00 naar Halong Bay, waar we een boottocht gaan maken tussen verschillende eilanden.

We keep in touch -x- Flip en Anke

1. Resi:
    Hi lieverds!
    Super leuk om op deze manier "met jullie mee te reizen"!
    Genieten jullie! & een hele dikke knuffel van mij :)
    xxxxxxxxxxx
  2. Ashley:
    24 mei 2016
    Wat geweldig.. Bij de mensen thuis geslapen. Lijkt me zo gaaf!
    En dankzij de Happy Wine hebben ze jullie meteen van je beste kant kunnen zien hahaha..
    Have fun xxxx
  3. Wim:
    24 mei 2016
    Ja, heel mooi om op deze manier met jullie samen, te kunnen genieten van alle indrukken. Een mooi beeld van het platteland in het noorden van Vietnam! Zo te zien een vrij vochtige atmosfeer daar in de rijstvelden. Op een van de foto's zie ik ook een hond voor een huis liggen. Kennen ze daar ook huisdieren (zoals honden)?
  4. Ans en Henk:
    Hallo Anke en Phillippe,

Heel mooi verslag en geweldige foto's!
    We zien jullie stralen en genieten.

Veel liefs mama xxxx
  5. Karin:
    24 mei 2016
    Slapen op een rekje?? Hoop dat jullie een oog dicht gedaan hebben. Waarschijnlijk meer door de happy wine, dan door het comfortabele "bed".
    :-)