Ha Long Bay

26 mei 2016 - Halong Bay, Vietnam

Hallo iedereen!

We zijn helemaal geïnstalleerd in ons hostel in Ninh Binh. Na twee mooie dagen in Ha Long Bay (Ha Long-baai). Deze prachtige baai ligt in de Golf van Tonkin en heeft ongeveer 1600 eilanden. Een leuk weetje is dat de Halong Bay een van de 7 wereldwonderen is (gemaakt door de natuur zelf) en staat op de wereld erfgoedlijst. We hebben een cruise geboekt, samen met de 4 vriendinnen van Anke en nog een Canadese jongen die we ontmoet hebben in het hostel in Hanoi. De cruiseboot  was prima, alleen het personeel was niet altijd even aardig. De omgeving in de baai was super mooi en het weertje was ook heerlijk (we zijn beide goed verkleurd, rood-wit-bruin). We zijn op een gegeven moment van de boot af gegaan om met een kajak dichter naar de eilanden te peddelen. 's Avonds hebben we lekker gegeten op de boot (sea-food, kip, rijst, noodles, verse groenten en spring rolls) en daarna ging de muziek aan en werd er een lekker drankje gedronken (en na verloop van tijd volgde er meer).

Ik heb de GoPro goed gebruikt, dus ik zou zeggen: check de foto's! Na bijna een week in het zuiden te zijn geweest zijn we vandaag begonnen met de eerste stap richting het zuiden van Vietnam. Zoals eerder gezegd Ninh Binh. De stad zelf is op het eerste gezicht niet heel veel soeps, maar morgen gaan we de Tam Coc (deel regio). Hier pakken we een bootje door de mooie groenen natuurrivier genaamd: Ngo Dong. Wij gaan lekker slapen, morgen moeten we er weer vroeg uit! Laterrrrrrrrrr -x- Anke en Philippe

1. Wim:
    26 mei 2016
    Ja inderdaad een prachtige en ruige natuur. Ziet er allemaal ook nog heel mooi ongerept uit! Jullie zien er ook heel goed uit op de foto's. Mooi om jullie zo te kunnen volgen
  2. Ans en Henk:
    27 mei 2016
    Hee die wereldreizigers. Het is toch niet te geloven.
    Verkennen van een wereldstad, nachtelijke verplaatsingen met futuristische bussen, kilometer-trekking-tochten door de jungle, samen-liven met de locals, effe wat noodles, hostelletje boeken, tochtje regelen, nog eens wat noodles, oude bekenden ontmoeten, nieuwe vrienden leren kennen, nog maar wat noodles, slapen kan onderweg weer in de bus,op weg naar de kust, kajakken in een van de 7 wereldwonderen, feestje op de boot en nog veeel meeer, en dat allemaal in:
    1 weekje.
    Niet te geloven en bijna niet bij te houden. Slow Down! zou Douwe Bob zeggen. Wat moeten jullie o zo gezonde blozende bolletjes rondtollen van zoveel indrukken. Wij zijn minstens zo onder de indruk van jullie organisatietalent en reislust en we genieten met volle teugen mee. Love you , bye bye

Heel mooie foto's