Ninh Binh (Tam Coc) en Hue

29 mei 2016 - Hoi An, Vietnam

Xin chào bạn bè,

Wij vermaken ons hier wel, hoe is het in Holland? Eergisteren vertrokken wij al vroeg met de bus naar Ninh Binh, een plek waar niet zo gek veel te zien is. Dit bleek wel bij aankomst, geen kip op straat. Na een lange busrit kwamen we rond 10 uur in de avond aan. We wilde een hapje gaan eten, maar helaas; alles pot dicht. Er zat maar een ding op, chips en cola! s' Morgens al vroeg een taxi gepakt naar Tam Coc, in dit dorpje kun je met een bootje over de Ngo Dong rivier varen. Dit was echt super mooi! Toen wij op het bootje zaten, scheen het zonnetje heerlijk. De rest van de dag was het weer om te huilen. Regen, regen en nog een regen. We hebben een koppel uit de UK leren kennen, erg gezellige mensen! Dit valt meteen op, je maakt super snel nieuwe contacten. Eenmaal terug gekomen in Ninh Binh hebben we rond 9 uur in de avond de gepakt naar Hue. Lekker tochtje van een aantal uurtjes :-). Hue is de oude keizerlijke hoofdstad van Vietnam. We zijn in de zogenaamde verboden stad geweest (Imperial Citadel). In deze stad stond een groot keizerlijk paleis wat jammer genoeg grotendeels vernietigd is in de Vietnam oorlog. Er stond veel US Navy (Amerikaanse mariniers) geschud uitgestald, waaronder kanonnen, mortieren, tanks, heli's en vliegtuigen. Nadat we hier een aantal uurtje rondgelopen hadden sloeg het weer in enkele minuten om van bloedheet naar hel en verdoemenis. Storm! Regen kwam met bakken uit de lucht, onweer wat we nog nooit mee hadden gemaakt. We hebben een lekker eettentje opgezocht en zijn redelijk vroeg naar onze rekjes gegaan.

Op dit moment ​zitten we in een mooi hotelletje in Hoi An (met zwembad!) :-D. Dit is een verhaaltje voor later, nu oogjes dicht en snaveltjes toe!

Chúc mừng!!

1. Oma Lies:
    31 mei 2016
    Leuk de verhalen en prachtige fotoos fijn dat ik het allemaal kan volgen ,een fijne vacantie Xxx
  2. Ans en Henk:
    5 juni 2016
    hallo
    geniet van alles wat jullie zien en meemaken
    het is ieder keer weer een feestje om met jullie mee te genieten