Hartje Hanoi

20 mei 2016 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

Na een lange reis van om en nabij 17 uur zijn we er dan eindelijk, Hanoi! Nadat we onze tassen van de bagage band gehaald hebben, stond onze taxichauffeur al op ons te wachten. De dollemansrit die daarop volgde gaf direct een prachtig beeld van de drukte in de hoofdstad Hanoi. We werden zeer vriendelijk ontvangen in ons hotel (Mai Charming) in het hart van Hanoi. Na het inchecken zijn we direct op zoek gegaan naar een lekker eettentje.

Er valt een ding meteen op in Hanoi, iedereen heeft hier een scooter of brommer, echt niet normaal! En iedereen kent iedereen, omdat ze constant blijven toeteren. Ze zijn hier heel creatief met transport. Op een vespa'tje wordt van alles vervoerd: van ballonnen, waterflessen, planten en fruit tot zware cementzakken.

Vandaag gaan we Hanoi nog verder verkennen (hopelijk zonder te verdwalen :-p) en zaterdag zullen we verder doorreizen naar Sapa.

We keep in touch!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Anke en Philippe

1. Michelle:
    20 mei 2016
    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Maak maar vooral heel veel foto's ;) Geniet ervan
  2. Wim:
    20 mei 2016
    Heel mooi een eerste indruk van Hanoi door deze foto's en video. Wat mij opvalt: ondanks de drukte: lijkt het of het er overal wel schoon en netjes uitziet (zowel op straat als op de luchthaven). Klopt dat?
    Spreken ze daar goed Engels?
  3. Ashley:
    20 mei 2016
    Jaaa.. Daar zijn ze! Volgens mij hebben jullie het al goed naar jullie zin! Leuk om te lezen/zien wat jullie allemaal gedaan hebben.
    Ik ben nu al benieuwd naar jullie volgend verhaaltje :D. Have funnnn! XX
  4. Ans en Henk:
    20 mei 2016
    Wel even slikken bij het uitzwaaien op Schiphol ...
    En dan gelukkig de eerste blije berichten over een lange maar geslaagde reis.
    Mooie beelden waarin jullie ons meenemen in jullie nieuwe wereld. Zo wordt het ook voor ons een echte ontdekkingstocht. Sjiek hoor allemaal.
    Groetjes, kusjes en Have fun in Hanoi!
  5. Karin:
    20 mei 2016
    Wat leuk om jullie nu al zo te kunnen volgen.
    Ben trouwens wel benieuwd wat er op het bordje stond bij aankomst op het vliegveld :-)
    Wij waren ook heel blij met het bericht van aankomst op de familie-app !!
    En het filmpje spreekt boekdelen. Ik dacht eerst dat het allemaal fietsers waren (echt Nederlands natuurlijk) maar zag opeens inderdaad dat het allemaal brommers zijn. Ongeloofelijk! En dan dat getoeter..haha...ze kennen elkaar inderdaad allemaal :-)
    Enjoy !
  6. Tooswillems:
    21 mei 2016
    Wat een stad en wat een getoeter. Ik zou er gek van worden maar ik denk als je er in zit dat je er aan went. Ik zie jullie alleen maar lachen dus jullie zijn hellemaal op jullie plek. En dat eten, ik wil zo aan schuiven zo lekker lijkt me dat. Philippe smaakt het bier ook goed. liefs xx
  7. Anke:
    21 mei 2016
    Lief jullie berichtjes! Het bevalt ons heel goed, leuk dat jullie zo een beetje mee kunnen kijken! Engels heeft niet iedereen hier even goed onder de knie, dus soms is het een beetje gebarentaal, maar we komen er meestal wel uit haha!

Vanavond gaan we met de nachtbus naar Sapa, waar we 2 dagen in een homestay in de bergen zullen doorbrengen.

Tot snel weer! Heel veel kusjes en groetjes! X Philippe en Anke